27 Kasım 2011 Pazar

Kadin Erkek Esitliginden Nasibini Alamamis Cahil Taksici


En katlanamadigim seylerden bir tanesi araba kullanmak konusunun disi ve erkek klasmaninda farkli oldugunun iddia edilmesidir.
Zira, araba kullanmak son derece cinsiyetsiz bir aktivitedir, tartisilamaz.
Dun bir taksiye bindik.
Ben ve Gamze.
Gamze karsiya gecmek uzere otoparktaki arabasina gitmek istiyor.
Taksici ise Gamze'nin bu trafikte arabasina gitmesini mantiksiz bulup onu kendisi karsiya birakmayi teklif ediyor. Gerekcesi ise trafigin bayan suruculer icin uygun olmayacak derecede yogun olmasi.
Ne de olsa kadin ve erkek surucu ayni degil manasina getiriyor konuyu.
Neymis? Kadinlarin dogustan refleksleri zayifmis, dolayisiyla erkekler kadar iyi araba kullanmalari mumkun degilmis.
Sanirim bu cumlelerden biri esnasinda, basliyoruz tartismaya.
Kendimi munazara macinda gibi hissediyorum bir an.
Adam o derece inanmis ki kadin erkek esitsizligine ve o derece asabi ki korkmamak elde degil.
Bir erkek kadar araba kullanabilmeniz mumkun degil, bu genetik olarak imkansiz diyor.
Bir kadin ve bir erkek ayni miktarda egitimle ayni derece araba kullanamaz diyor.
Kac senedir araba kullandigimi hesaplamaya calisiyorum bu esnada icimden. Hesapliyorum, inanamiyorum. Ehliyeti alali 10 yil olmus, ve sacma sapan araba kullanma cabalarimla birlikte araba kullanma gecmisim yil olarak biraz daha fazla.
Bunca yildir hic kazam yok diyorum, o an aklima geliyor, bikac hafta once yagmurda yaptigim bir kazam var.
Adam konusuyor, biz cevap veriyoruz. Adam cogunlukla monolog yapiyor, biz arada sozunu keserek cevap vermeye calisiyoruz. Adam o kadar agresif ki, bi yandan da yandaki taksiciyle dalasiyor. Tabi arabanin icinde biz; ben ve Gamze adamla tartismaya devam edip etmeme arasinda tereddut etmece. Gamzeden arasira adama muhalif ama son derece kibar ve saygili yorumlar...
"Kadinlarin refleksleri zayif, gelistirilemez diyorsun da o zaman kadinlarin masa tenisi ve tenis de oynayamamasi gerekir".
"Hayir" diyor, "tenis alakasiz, ama kosuda iyi olabilirler."


Ne alakasizi ya? Tenis ve masa tenisinden daha fazla refleks kullanilan bir aktivite mi var?
Sonuc olarak biz ona o bize daha fazla katlanamiyoruz.
Dunyada yirminci yuzyilin baslarinda ortaya cikan feminizm hareketleri belli ki ulkemize hala ugrayamamis.
'Baba beni okula gonder' projeleri falan simdilik havada kaliyor. Oncelikle bu adamlari alip sarsip kendilerine getirmek lazim.
Bu derece agresif, ayrimci bir yaklasima daha once ne aile, ne okul ne de is hayatinda denk gelmemenin verdigi saskinlikla taksiden iniyoruz.
Indikten sonra aklima geliyor, keske yuzune soyleyebilmis olsaydim diyorum...
Senin kastettigin refleksi gelisemez, araba kullanamaz kizlar senin gibi babalarin yetistirdigi kizlar olur ancak.
Ayrimsizca esit kosullarda babalik yapan gercek bir babanin yetistirdigi kiz ya da erkek cocuk arasinda herhangi bir fark olusamaz...
Son olarak icimden ekliyorum.
Umarim kiz cocugun yoktur, varsa da araba kullanamaz zaten; refleksi yok ya, ogretmeye deger bulmazsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.